پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118397
لزوم تقويت مواضع روحاني نسبت به سوريه/ دفاع تمام قد از مظلوميت مردم غزه
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2723

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از پايگاه خبري مرصاد، زمان براي آغاز مجمع عمومي سازمان ملل که هر سال و مطابق عرف معمول در سومين هفته از ماه سپتامبر برگزار مي شود به سرعت در حال سپري شدن است.

نشستي که اصلي ترين رکن سازمان ملل است و در آن سران و مقامات ?? ملت جهان به بيان ديدگاه ها و نظرات خود در خصوص چگونگي اداره جهان و آنچه که در عالم در جريان است مي پردازند. تمام اين سخنان بايد در قالب ماده ? منشور مقررات داخلي مجمع باشد.

يکي از از اين قوانين و مقررات چگونگي ثبت نام کشورها براي سخنراني در اين مجمع است. طبق اين مقررات در خواست کشورهاي ممختلف براي سخنراني بايد تا مدت معيني پيش از شروع مجمع به دبيرخانه سازمان ملل ارسال و البته به صورت حضوري نيز توسط نماينده دائم کشورها ارائه شود.

در خواستي که بايد در آن علاوه بر مشخص کردن اولويت هايي مثل تاريخ، مدت زمان و صبح يا عصر بودن و… آن به صورت دقيق و شفاف موضوع و گزينه هاي مورد بحث و همچنين نام سخنران ارائه شود.

در مورد ايران اين دومين سالي است که دکتر حسن روحاني به عنوان نماينده مردم در مجمع عمومي سازمان ملل سخنراني مي کند. رئيس جمهور دولت يازدهم در مهر ماه سال ?? نخستين سخنراني خود را در مجمع عمومي ارائه کرد که متن کامل آن را از اينجا مي توانيد بازخواني کنيد.

اصلي ترين محورهاي سخنراني رئيس جمهور در مجمع عمومي سال گذشته سازمان ملل

شايد اصلي ترين محور سخنراني رئيس جمهور ارائه طرح ايران با عنوان "جهان عليه خشونت و افراط گري" بود که در برابر ترجيع بند مضحک همه گزينه ها روي ميز است ارائه شد.

ساير محور هاي مهم سخنراني روحاني در اين باره را شايد بتوان در: گزينش اعتدال توسط مردم ايران در انتخابات ?? نمونه زنده اقبال جهان به صلح و گفتگو، اقدامات زورمدارانه براي تداوم سلطه گذشته ضد صلح، امنيت، کرامت انساني و آرمان‌هاي بشري، گفتمان‌هاي دين، اسلام، شيعه و ايران هراسانه تهديدي جدي عليه ثبات جهاني و امنيت انساني، آنهائي که دم از تهديد ايران مي‌زنند، يا خود تهديد عليه صلح و امنيت بين المللي‌اند يا به تهديد دامن مي‌زنند، آپارتايد مفهوم کم‌وزني براي توصيف جنايات و خشونت نهادينه عليه مردم بي‌گناه فلسطين، ايران از ابتداي بحران سوريه مخالف راه‌حل نظامي براي آن بوده است، ترور دانشمندان هسته اي در ايران، محکوم کردن تحريم عليه ايران، و مسائلي پيرامون پرونده هسته اي ايران و راه حل هاي عبور از آن و… خلاصه کرد.

چه محور هايي از سخنراني رئيس جمهور نياز به بازنگري دارد؟

ضمن توجه و تعمق در مواضع قابل تحسين آقاي روحاني در خصوص مسائل مختلف مخصوصا مباحث مطرح شده در خصوص اقدامات اسلام، شيعه و ايران هراسانه غرب و البته پرداختن به موضوع فلسطين مرور سخنراني گذشته و نگاهي به مضعيت موجود تا حدودي نمايان مي کند که در چه محورهايي بايد تأکيد مجدد صورت گرفته و در چه مواردي مواضع بايد با اصلاح روبه رو شود.

نتيجه بحران سوريه و کشيدن دامنه آن به عراق/ روشن شدن فتنه اسلام ستيزان از يک سال گذشته تا کنون

با نگاهي به سخنراني دکتر روحاني در مورد سوريه قابل لمس است که رئيس محترم با توجه به شرايط آن روز سعي دارد علاوه بر اينکه افراط گراها را در اين کشور محکوم کند و نقش تروريستها در اين بحران را مورد اشاره قرار دهد، سعي دارد تا انتقادي را نيز متوجه دولت سوريه کند.

آنجا که پس از انتقاد به  بحران آفريني در سوريه، افراط گرايي و تسليح تروريستها مي گويد: " همزمان استفاده غير قانوني و غيرکارآمد از تهديد يا استفاده از زور، تنها به گسترش خشونت و بحران در منطقه دامن خواهد زد".

با توجه به روشن گري هاي صريح و شفاف رهبر معظم انقلاب در هدايت جريان مقاومت در خصوص بحران سوريه و از دو سال پيش تا کنون و البته روشن تر و شفاف شدن عرصه پس از فروکش غبار فتنه در دمشق، همچنين کشيده شدن دامنه تحرکات اسلام ستيزان تروريست به عراق مي طلبد که مواضع در قبال جنايت هاي کم نظير تکفيري ها عميق تر، شفاف تر و قاطع تر باشد.

امروز ديگر بر کسي پوشيده نيست که داعش ها و النصره فرزند نامشروع استکبار براي بحران سازي در خاور ميانه هستند و حتي ايالات متحده براي فرار از گردن گرفتن اين اقدامات در روزهاي اول بحران عراق ژست حمله به تروريستها را گرفت.

بنا بر اين از نماينده ملت ايران اين انتظار وجود دارد که مواضع قاطعي نسبت به بحران عراق و سوريه اتخاذ کند.

فلسطين و غزه مسئله اول جهان اسلام

يکي ديگر از مباحثي که البته رئيس جمهور در شصت و هشتمين مجمع جهاني سازمان ملل واکنش خوبي به آن داشته است مسئله فلسطين است.

آقاي روحاني سال گذشته در اين مورد گفت:

" " آنچه بر مردم مظلوم فلسطين مي‌رود، چيزي جز يک خشونت ساختاري نيست. سرزمين فلسطين در اشغال است. حقوق اوليه فلسطينيان به طور فاجعه‌باري نقض مي‌شود و آنها از بازگشت به خانه، محل تولد و دسترسي به سرزمين مادري محرومند. جناياتي که بر مردم بي‌گناه فلسطين مي‌رود، خشونت نهادينه‌اي را به نمايش مي‌گذارد که براي توصيف آن، آپارتايد مفهوم و واژه کم وزني بنظر مي‌آيد".

اين مواضع روشن اما تمام آنچيزي است که در خصوص فلسطين بيان شد که بايد در سخراني سال ?? به شکلي بنيادي تر به ان پرداخته شود.

رهبر معظم انقلاب در خطبه هاي جهاني نماز عيد فطر، مسئله غزه و فلسطين را موضوع اول جهان اسلام عنوان کردند در باره آن نيز راهکارهايي را از جمله تلسيح مردم فلسطين در برابر جنايت کاران بالفطره اسرائيلي و همچنين تحرکات ويژه در کرانه باختري را ارائه کردند.

اين بار و با توجه به اين که غزه با بيش از يک هزار و ??? شهيد و چند هزار مجروح با بي خردي حکام برخي از کشورهاي اسلامي مواجه شده است مي طلبد که  تريبون سازمان ملل که در اختيار رئيس جمهور ايران قرار مي گيرد بلندگوي حمايت ويژه از مظلومان فلسطين باشد.

ايران بايد سخنگوي مظلومان عالم در مجمع عمومي سازمان ملل باشد

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در همين رابطه به خبرنگار مرصاد گفت: مجمع عمومي سازمان ملل فرصتي مناسب براي دفاع از حقوق حقه ملت ايران و مظلومان مسلمان عالم است.

فتح الله حسيني خاطر نشان کرد: مسئله هسته اي ايران همچنان موضوع مهم سياست خارجي ايران است که تا کنون به دليل زياده خواهي هاي غرب به نتيجه نرسيده است و بايد در تريبون سازمان ملل به اين زياده خواهي ها پاسخ داده شود.

وي افزود: مسئله عراق و سوريه به عنوان خطوط مقدم مبارزه ما با تروريست هاي وابسطه به صهيونيسم بايد تببين شده و در مورد آن به صورت ويژه سخنراني شود.

نمانيده مردم سرپل ذهاب قصر شيرين و گيلان غرب ادامه داد: واضح ترين مسئله هم مربوط به مسائل فلسطين و غزه مظلوم است که بايد اسرائيل در خصوص جنايات سفاکانه خود به محکمه جهاني کشيده شده و به سزاي اعمال خود برسد.

 

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html